dinsdag 20 november 2012

Mutsjes haken voor het goede doel

Heel veel bloggers zullen het de afgelopen dagen en ook de komende weken wel hebben over dit project maar het is dan ook de moeite om er bij stil te staan.

Voor ons Westerse mensen is meestal vrij normaal dat hun kind lekker warm heeft maar in sommige landen is dit totaal niet het geval!
Daarom zijn er heel veel mensen en ook dames van de Facebookpagina Dutch Crochet de uitdaging uitgegaan om samen 1.000 mutsjes te haken!
Op 9 februari zal er een haakmarathon zijn waarin we 12u lang proberen te haken en een zo leuk mogelijk slotdag kunnen houden!

Dus als er nog mensen zijn kijk dan zeker op DEZE website of anders op de site van SAVE THE CHILDREN

Zelf heb ik niet stilgezeten en zit nu aan een totaal van 15 mutsjes.

Hier een kleine collage ervan :)

 Lieve groeten,
Mieke


10 opmerkingen:

  1. Zo, jij hebt goed doorgewerkt! Ik heb een mutsje gebreid, maar kan deze niet insturen; hij is te klein geworden. Ik heb inmiddels ook andere patronen gevonden en ga zeker nog een poging wagen.

    groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, ik probeer de komende dagen nog patronen hier op mijn blog te zetten die ik gebruikt heb. Misschien heb je daar ook wat aan.

      Groetjes
      Mieke

      Verwijderen
  2. Prachtig!! Zou ik het patroon van de links boven mutsje met leuke randje mogen? Ik heb nu 2 mutsjes af en wil deze heel graag maken, hij is echt heel leuk.
    Groetjes
    Riki

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Riki,

      De komende dagen komen die er aan ;) dus hou het mee in de gaten :)

      Groetjes
      Mieke

      Verwijderen
  3. Leuk hé Mieke. Ik doe ook mee via Dutch Crochet en zit nu op een aantal van 7 mutsjes en ik ga ook mee om te proberen de 12 uurse marathon vol te haken en misschien eens afwisselend te breien voor lekker warme kinderhoofdjes daarginds in Centraal Azië. Inderdaad voor ons westerlingen niet te bevatten wat zo'n koud babyhoofdje betekent.

    Wij dames van dutch crochet gaan ervoor.
    Groetjes Margo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Margo dat is zeker waar!! en we zijn braaf bezig op deze manier eh :)

      we gaan lekker die 9febr er een leuke dag van maken :)

      Liefs,
      Mieke

      Verwijderen
  4. Het gaat goed komen, één dezer zal ik op mijn blog ook nog wat reclame maken, dat kan nooit kwaad ;) Je gaat echt als een sneltrein en dank je wel om je patroontjes hier neer te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je goed bezig!. Ik zit zelf nog maar op 1 mutsje. Maar met het patroontje van je komt er zeker nog wat bij. Ga zo door.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan en al heb je er maar 1 het is toch altijd al 1 hoofdje dat wat meer warmte heeft ;)

      Verwijderen